Strona 1 z 1

stuki z tyłu

: ndz gru 09, 2012 14:26
autor: MARIO_M3
witam,
Mam podobny problem jak w tym temacie

http://mforum.com.pl/viewtopic.php?t=47 ... 554ac2b306

tyle że dowiedziałem sie o nim kiedy spadł śnieg :mad: .Na sliskiej nawierzchni podczas gwaltownego wciskania gazu tylko na 1 biegu (kiedy juz auto schodzi z obrotow) czuje stuki dochodzace z tylu.
Sprawdzilem amortyzatory i są ok. Podpora wału i łacznik też ok..
Musze sprawdzic jeszcze tlumik ale wątpię.


Latem przy przyspieszaniu na 1 biegu na wysokich juz obrotach tez czulem jakby nie bylo do konca przyczepnosci (lecz nie wiem czy to nie wina opon)

Może ktoś orientuje się czy adim3 uporał się z tym problemem?

Pozdrawiam!

Re: stuki z tyłu

: ndz gru 09, 2012 18:03
autor: Maniek Szczecin
czyżby standartowa usterka e46 czyli mocowanie tylnej belki do podłogi?Słyszalny stuk z tyłu podczas przyspieszania.Sam to przerabiałem ,przerabiali to moi koledzy i sporo tego typu informacji na forach.

Re: stuki z tyłu

: ndz gru 09, 2012 22:15
autor: Lassie
Nie straszyć chłopaka proszę :) Zobacz czy nie masz luzu dyfer - wał + M3 (zwłaszcza SMG) mają swój sławny "clunk", co objawia się tym, że podczas transferu mas dyfer sobie stuka. Poza tym, możesz mieć wywalone tuleje wózka albo mocowania dyfra (choć to mało prawdopodobne).
Wracając do podłogi - zasadniczo, by stukała, musiałbyś mieć ją całkiem wyrżniętą, a wóz już nie chciałby się prowadzić...

Re: stuki z tyłu

: pn gru 10, 2012 01:04
autor: MARIO_M3
auto prowadzi się dobrze.
Jeżeli wywalona by była podłoga to myślę że byłoby tez czuć to na 2-gim biegu?
Jak wymieniałem podporę to "na rzut oka" tuleje tylnej belki wyglądały dobrze :idea: Lassie, kiedy ruszałem wałem napędowym nie było dużego luzu, raczej minimalny a te stuki raczej sie nie kwalifikuja do tego luzu.. hmm

a może byc to luz na polos-dyfer?
nie rozbierałem tylnej belki i nie orientuje się ale dyfer jest na jakichś tam pewnie podporach/poduszkach i może to one? jeśli tak to wszystko na dół trzeba będzie dać :mad:

dzięki za odpowiedzi.

myśle ze jak nie dam rady ustalić przyczyny bez grubszej rozbiórki to bede musiał udać się do kogos kto już to przerabiał i napewno zaoszczędzę czasu.. :!:

Re: stuki z tyłu

: pn gru 10, 2012 08:16
autor: Camil
na rzut oka to kazda e46 ma dobre tuleje...

Re: stuki z tyłu

: pn gru 10, 2012 11:37
autor: --==maly==----
Po tulejach nie widac zazwyczaj zuzycia noe sa porwane itd poprostu sa na tyle wyrobione ze robia sie miekkie i luzne zwłaszcza przy smg ktore non stop szarpie. Warto wymienic ten element i sprawdzic podłoge. U mojego mechanika na 8sztuk m3 ktore sie pojawiły wszystkie miały tuleje jeszcze ori a 5-6sztuk pekniecia wieksze lub miejsze podłogi. Zawsze warto wymienic te tuleje jedna ktora miała pospawana podłoge bez wymiany tulei tak chciał własciciel po poł roku znowu popekało gdzie idziej wtedy wymienił tuleje i juz rok spokoj. Poprostu stare pozwalaja na zbyt duze ruchy i belka wyrywa sie z mocowa.

Re: stuki z tyłu

: pn gru 10, 2012 12:28
autor: MARIO_M3
rozumiem maly,

a powiedz mi ile taka przyjemnosc kosztuje,
- tuleja,
- wymiana
- jesli by popekala podloga to wiadomo rozne koszta,
z gory dzieki za odp.

pzdr

Re: stuki z tyłu

: pn gru 10, 2012 21:49
autor: --==maly==----
Tuleje 500zł dostępne tylko w ASO 125zł sztuka x4 ich wymiana coś koło 500-600zł bo trzeba tam wyjąć wszystko wydech wał most z całą belką itd jeżeli dochodzi spawanie to dodatkowe z 500zł bo to już wiąże się z dodatkowym rozbieraniem i wyjęciem zbiornika paliwa. Warto przy takiej wymianie jak planuje się zostawić auto na dłużej wymienić pozostałe tuleje i tulejki bo to już koszt nie wielki ok 800zł jakoś tak za wszystko i mamy nówkę.

Re: stuki z tyłu

: wt gru 11, 2012 00:23
autor: MARIO_M3
i wszystko jasne :wink:
jezeli to bedzie ta przyczyna to koszty nie takie małe, ale przynajmniej tył bedzie zrobiony na cacy.
dzieki,
pzdr